
Wat is contentmarketing?
Er is niet echt een eenduidige definitie. Wat contentmarketing voor je bedrijf kan betekenen, is echter wel duidelijk. In één zin: contentmarketing maakt van jouw bedrijf een betrouwbare expert die laat zien dat hij oog heeft voor de noden van zijn (potentiële) klanten.
Dat maakt het een handig hulpmiddel bij het klanten werven!
Om te beginnen “content” betekent hier niet hetzelfde als “tevreden”, maar wel “inhoud”. Hoewel het er op termijn wel voor zorgt dat je (potentiële) klanten tevreden zijn, dat jij tevreden bent en dat wij tevreden zijn. Iedereen content, dus!
Wat is contentmarketing?
Er bestaan diverse definities die allemaal min of meer de lading dekken. Om kort te gaan kunnen we het als volgt omschrijven: op geregelde tijdstippen voor jouw doelgroep interessante en relevante inhoud publiceren. En daar kan een blogabonnement van Woordbrigade je bij helpen.
Welke onderwerpen?

Wij bij Woordbrigade hebben jaren ervaring in het schrijven van publireportages en advertorials voor bedrijven. Wat veel zaakvoerders en bedrijfsleiders graag in zo’n artikel zien staan, is de hele geschiedenis van het bedrijf, hoeveel machines ze hebben en hoe groot hun bedrijfsgebouw is. Met alle respect, maar dat is niet meteen waar (potentiële) klanten naar op zoek zijn. Zij willen concrete oplossingen voor hun probleem, tips om bepaalde zaken beter te doen of om geld te besparen, ze willen weten waarop ze moeten letten bij de aankoop van een bepaald product, enzovoort.
Een voorbeeld: je bent toe aan een nieuwe auto. Ga je naar garage 1 die in alle lokale bladen toetert (hahaha) dat ze al tachtig jaar bestaat en dat nu de vierde generatie aan het roer van het familiebedrijf staat, en dat hun showroom op twintig jaar tijd dubbel zo groot geworden is in oppervlakte? Of ga je naar garage 2 waar je op de website interessante vergelijkingen vindt tussen de nieuwe modellen, informatie over autoverzekeringen, waar je een gratis brochure kan downloaden over zuinig autorijden en die je bij het begin van de winter een mail stuurt met tips om je auto probleemloos de koudste periode van het jaar door te krijgen?
Onze keuze was in ieder geval snel gemaakt. We houden er namelijk niet van om iets ‘verkocht te krijgen’.
Klanten werven? Informeren is het nieuwe adverteren
Willen we dan niets verkopen? Natuurlijk wel! Maar, dat volgt automatisch. Als je op geregelde tijdstippen relevante, en niet meteen commerciële, boodschappen de wereld instuurt, wordt jouw bedrijf aanzien als specialist ter zake, als betrouwbare partner, als een rots in de branding. Dus als jij garage 2 bent uit bovenstaand voorbeeld en jouw (potentiële) klant is aan een nieuwe wagen toe, dan weet hij je wel te vinden. Je toont je immers als dé expert met wie je in zee wil gaan.
Dus ja, met contentmarketing kan je klanten werven en omzet genereren.
De voordelen van een bedrijfsblog in een notendop
Dit bereik je met een subtiel geplande, goed geschreven en consequent volgehouden blog:
- betere vindbaarheid van je website in Google (door gebruik van meer keywords)
- een sterker bedrijfsimago
- de kans om te laten zien dat je een expert bent
- een continue stroom van interessante content voor je social media
- je hebt altijd iets zinnig te vertellen in je nieuwsbrief, ook als je even geen echt nieuws hebt
- je laat zien dat je een klantgerichte ondernemer bent
Start vandaag met jouw blogabonnement
Bij Woordbrigade zijn we met onze achtergrond in de journalistiek en copywriting perfect geplaatst om jouw contentmarketing op poten te zetten. Contacteer ons. We bekijken jouw zaak vanuit het standpunt van de (potentiële) klant met al zijn wensen en noden. Op basis daarvan zoeken en vinden we de juiste invalshoeken en produceren we op geregelde tijdstippen content voor jouw blog.
Wil jij nu starten met klanten werven door middel van contentmarketing?
Kies je plan!
