Home » Heb jij al een probleem gevonden voor je oplossing?

Heb jij al een probleem gevonden voor je oplossing?

Oplossingen! Dat hebben we als ondernemers met hopen.

Hoe meer hoe liever. Tuurlijk!

Maar ook hoe specifieker hoe beter! De niche, weet je wel!

Klinkt goed, niet?

Zeker! Maar…

Soms verliezen we het probleem uit het oog. We zijn zo gefocust op wat we te bieden hebben, dat we niet focussen op welke problemen er mee kunnen opgelost worden. Dat we geen voeling hebben met de mensen die deze problemen ervaren.

Dat uit zich vaak in communicatie die enkel maar over het bedrijf of over een product of dienst gaat. De uiteindelijke klant, de gebruiker van dat product of die dienst, voelt zich met andere woorden niet aangesproken.

Ga op zoek naar het probleem en hang daar je verhaal aan op.

Vertrek daarom in je communicatie vanuit het probleem, en begin niet meteen alle specificaties van je product op te sommen. Wat wat vertel je daar je potentiële klant mee? Dat je geen of weinig interesse hebt in hem, maar alleen in jouw product, jouw bedrijf, jouw oplossing.

En dat willen klanten niet. Ze willen dat je hen begrijpt, empathie voelt… En pas dan mag je met een oplossing komen.

Schrijf dus nu meteen op je todo-lijstje: “probleem zoeken voor mijn oplossing.