Wil je het imago van je bedrijf verbeteren? Dan is een goed product (of dienst) en een uitstekende service leveren aan je klanten natuurlijk de eerste stap.
Door de good old mond-aan-mondreclame verspreidt deze boodschap zich als een lopend vuurtje.
Hoewel dit door velen terecht als de beste reclame wordt beschouwd, zijn er ook beperkingen aan. Veel mensen komen gewoon niet in contact met iemand die jou de hemel in prijst. Een goede manier om jouw bedrijfsimago op te krikken en dat tegelijkertijd bij heel veel mensen te doen, is door middel van een bedrijfsblog.
Waarom is imago belangrijk
Niemand twijfelt aan het belang van een goed imago. Jouw reputatie bepaalt voor een heel groot stuk of een potentiële klant naar jou zal toekomen, of net niet. Je imago is dus minstens even belangrijk als de kwaliteit van wat je aanbiedt.
Een goed bedrijfsimago zorgt voor:
- het aantrekken van meer klanten
- tevreden klanten
- een grotere klantentrouw
- mond-aan-mondreclame door tevreden klanten
- een positief contact met al je relaties
Imago van een bedrijf voorbeeld
In de sixties waren er in muziekland twee grote kampen: The Beatles of The Rolling Stones. En de keuze werd door heel wat meer bepaald dan door de muziek zelf. Het imago van de bands woog heel wat zwaarder door dan de nummers die ze speelden.
We zien die kampen ook in de bedrijfswereld. Denk maar aan Apple versus Windows, Coca Cola versus Pepsi, .. De reputatie, en de bijhorende lifestyle die er vaak mee samenhangt, zorgt voor heel trouwe fans.

Imago VERGROTEN met een bedrijfsblog
Hoe kan een bedrijfsblog nu bijdragen aan en beter en sterker imago? Alles staat of valt natuurlijk met het soort informatie die je op je blog publiceert. Als je alleen maar over jezelf praat en geen relevante en nuttige informatie schrijft, dan draagt dat ook zeker bij aan je imago. Alleen is dat niet het soort imago waar je naar streeft…
Maar, als je weet wat er leeft bij de mensen in jouw doelgroep, met welke uitdagingen ze te maken hebben, welke vragen ze hebben, … Dan kan je daarop inspelen in je blogposts. Als jij hen kan helpen met jouw product of dienst, dan ben jij de expert ter zake om hen te informeren. Jouw bestaande netwerk ziet bevestigd dat jij de go to partner bent. En wat nog beter is: met een goed zoekwoordenonderzoek en de juiste SEO-kneepjes breng je jouw expertise onder de aandacht van geïnteresseerden die misschien nog nooit van jou of je bedrijf gehoord hebben.
Je krijgt er heel wat vrienden bij.
Ik gun mezelf één flauwe woordspeling per dag. Hier komt ie: “van imago naar amigo!”
Wil ook jij een beter bedrijfsimago?
Wil ook jij aan aan de slag met je bedrijfsimago?
Laat ons dan helpen om jouw expertise in te zetten als je belangrijkste wapen.