Volgens sommigen is e-mailmarketing dood. Onze mailboxen worden dagelijks immers vervuild door een shitload aan spam. Wij zijn er echter van overtuigd dat, als je degelijke content levert, het inzetten van nieuwsbrieven een belangrijk instrument is in je marketing. Wat doe je als de ene abonnee na de andere afhaakt? Enkele tips voor minder uitschrijvingen op je nieuwsbrief.
Stop met verkopen
Ontvang jij graag nieuwsbrieven die bol staan van de verkooppraatjes? Juist, niemand krijgt die graag! Zet je nieuwsbrieven dus niet vol slogans en commerciële boodschappen. Tenzij je natuurlijk wil dat je e-maillijst in no time leegloopt. Wil dat zeggen dat je nooit eens iets mag aanbieden? Tuurlijk niet! Je mag gerust eens uitpakken met een actie, maar zorg er altijd voor dat de informatieve inhoud overheerst.
Biedt waardevolle informatie aan
Je (potentiële) klant is op zoek naar info, biedt die dan ook aan. En daarmee bedoelen we niet dat je hem een oplossing verkoopt. Je biedt hem waardevolle tips aan waarmee hij aan de slag kan, ook al brengt dat niet meteen geld in jouw laatje. Je bouwt echter een imago van expert en helpende hand op.
Schrijf originele content
Plak die ctrl-knop op je toetsenbord af om te vermijden dat je aan het copy-pasten slaat. Wie wil er nu een nieuwsbrief lezen met info die hij al op verschillende plaatsen heeft gelezen. Ga op zoek naar inspiratie en kruip in de pen.
Stuur niet te veel mails
Mensen die zich op jouw nieuwsbrief hebben ingeschreven hebben interesse in jou bedrijf, product of dienst. Zorg dat ze die interesse niet verliezen doordat je ze om de twee dagen een mail stuurt. Ook al zijn de mails misschien origineel en waardevol. Te veel is gewoon te veel!