Home » Waarom een blog geen etalage is

Waarom een blog geen etalage is

OK, we gaan voor de korte pijn en vallen meteen met de deur in huis: “een blog is geen verkoopkanaal…”

Veel bedrijven zien hun blog als een etalage waarin ze hun producten in de kijker zetten.

We horen je nu denken: “Tuurlijk! Dient een blog dan niet om te verkopen?”

Ja!

Nee, eigenlijk niet!

Of toch! Maar niet rechtstreeks.

Een blog dient niet om producten te verkopen.

Waarvoor dan wel?

Een bedrijfsblog heeft in mijn ogen verschillende functies:

  • je laat zien dat je je bewust bent van een bepaald probleem (waarvoor jouw product of dienst uiteindelijk een kan bieden). Het feit dat je dit gewoon erkent zet in het hoofd van de klant al een en ander in gang. Hij voelt de zogenaamde “klik”.
  • jouw imago van helpende hand versterken. Jij wordt op termijn de go to partner voor jouw klant, want jij geeft duidelijk aan dat je hem wil helpen en je bent niet de hele tijd over je eigen product/dienst bezig.
  • SEO: door in te spelen op verschillende thema’s, problemen of issues waarmee jouw klanten zitten, verbreed je aanzienlijk het aantal zoektermen waarmee je kan scoren. Dat zorgt voor een verhoogde zichtbaarheid in Google.